ارائه ارزشهای بالای کارفرما
به منظور جذب کارکنان بااستعداد و ماهر باید شرکت خود را برای کارکنان بالقوه جذاب جلوه دهید. آنچه که شما ارائه میکنید ارزش پیشنهادی کارفرما یا EVP نام دارد که به معنای ارائه مجموعهای کامل از دلایلی که باعث گردد داوطلبان شغلی، شرکت شما را انتخاب نمایند.
به منظور جذب بهترین داوطلبان باید قادر باشید که به طور کامل و واضح دلایل تفاوت شرکت خود با دیگر رقبایتان را تعریف نمایید.
عوامل متعددی بر نحوه تصمیمگیری داوطلبان برای ورود به یک شرکت خاص و تشویق کارکنان فعلی برای باقی ماندن در شغلشان تاثیر میگذارد. مهمترین عامل، جبران خدمت است، که از سوی 75 درصد کارکنان سایت گلاسدر مورد تایید قرار گرفته است. با آنکه مسائل مرتبط با جبران خدمت به عنوان مهمترین عامل بیان میشود، اما باید به یاد داشته باشید که این مورد تنها یک بخش از فرایند EVP است و همیشه به عنوان مهمترین بخش محسوب نمیگردد. بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی سایت گلاسدر بر روی 1400 مهندس نرمافزار مشخص شد که دلیل اصلی این گروه برای ترک شرکتهای فعلیشان مربوط به محدود بودن فرصتهای رشد حرفهای بوده است. لذا برای آنکه کارکنان خود را حفظ کنید، باید مسیرهای کار راهه مشخص و شفافی ایجاد نمایید.
نکات زیر به شما در راستای توسعه EVP کمک خواهد نمود:
- برای این پرسش، پاسخی قانعکننده تعریف کنید: چرا باید برای شما کار کنم؟
- از کارکنان خود تقاضای ارائه بازخورد نمایید. از آنها بپرسید که چرا در شرکت شما ماندهاند؟
- اجزاء اصلی برند کارفرمای خود را مشخص نمایید. فهرستی با حداقل پنج مورد اول تهیه کنید.
- به منظور جذب مخاطبین مناسب سعی کنید که EVP خود را به اهدافتان مرتبط سازید.
- مطمئن شوید که EVP شما با نیازها، خواستهها و علائق بازار هدفتان در تناسب و هماهنگی کامل قرار دارد.
- سعی کنید از سوی رهبری ارشد برای خود اعتبار کسب کنید.
- از طریق کانالهای کارمندیابی EVP خود را تقویت کنید.
در زیر به فهرستی از پرسشهایی که باید به عنوان یک پیمایش EVP در مورد کارکنانتان انجام دهید، اشاره میکنیم:
- چه مسائلی برای شما بیش از همه اهمیت دارد؟
- چه چیزی برای ارائه عملکردی مناسب به شما انگیزه میدهد؟
- چرا این شرکت را برای کار کردن انتخاب کردید؟
- چرا به کار کردن در این شرکت ادامه میدهید؟
- هنگامیکه در یک مهمانی هستید، چه طور شرکت را توصیف میکنید؟
جهت پرسشهای فوق، پاسخهایی را پیشبینی کنید که مخصوص سازمان شماست تا کارکنان بتوانند به سهولت از بین آنها پاسخ خود را انتخاب نمایند.
ممکن است کسبوکار شما با چندین استراتژی مواجه باشد. برای مثال این امکان وجود دارد آنچه را که مدیران ارشد به عنوان EVP ارائه میکنند از نظر داوطلبان جذاب نباشد. در این حالت، شرکت باید از دیدگاههای متفاوتی برای ایجاد یک استراتژی برند که هم داوطلبان و هم کارکنان را به طور مشابه قانع و راضی کند، استفاده نماید.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.