شناسایی چالشهای برندینگ
در حال حاضر اهمیت برندینگ کارفرما دو چندان شده است. چالشهای موجود در جذب استعدادها، به خصوص آنهایی که در زمینه مهندسی نرمافزار، نمایندگان فروش، فعالان عرصه بهداشت و درمان و مدیران عالی که از مهارت و دانش فراوانی برخوردارند، باعث شده است که اهمیت این موضوع افزایش یابد. علاوه بر این، وجود رقابت در بین کارکنان فعلی نیز در حال افزایش است. با این حال، حقوق همیشه به عنوان عامل اول و اصلی داوطلبان کار در بازار امروز در نظر گرفته نمیشود. بر اساس مطالعه صورت گرفته توسط «آلگیس گروپ سرویس»، 84 درصد از کارکنان حتی اگر یک شرکت دیگر کمتر از 10 درصد هم به حقوق کارکنان خود اضافه نماید، حاضرند تا کارفرمایان فعلی خود را رها کنند و به سوی این شرکت بشتابند.
در حال حاضر شرکتها مجبورند برای جذب داوطلبان این دوره (جوانان جویای کار) تضمینی برای برآوردن نیازهای فعلی و آینده آنها ارائه کنند. بر اساس بررسیهای سازمان خیریه بانوان حرفهای تا سال 2025 در ایالات متحده، حدود 75 درصد از داوطلبان را این دسته از افراد تشکیل میدهند. این گروه از داوطلبان، انتظارات متفاوتی نسبت به نسل قدیمیتر دارند. نسل جدید بیش از آنکه به مزایا و حقوق اهمیت بدهند به فرهنگ سازمان، تناسب شخصی، پتانسیل رشد و تعادل بین کار و زندگی اهمیت میدهند. علاوه براین، آنها به مبحث کارآفرینی علاقه دارند، یعنی افرادی هستند که میخواهند احساس کنند کارشان بر روی رشد دیگر شرکتها اثر میگذارد.
همچنین با در نظر گرفتن توسعه روز افزون شبکههای اجتماعی، چه بخواهید و چه نخواهید، برند کارفرمای شما در معرض دید همگان قرار دارد و اگر شما برند خود را تعریف نکنید، دیگران این کار را برای شما و برخلاف میلتان انجام خواهند داد.
در انتها اینکه، اکثر سازمانها با چهار چالش اصلی در کارمندیابی خود روبرو هستند:
- هزینههای کارمندیابی: برای یافتن افراد بااستعداد و توانا باید بهای سنگینی پرداخت کنید، به خصوص در زمانی که در حال توسعه شعب برای شرکت خود هستید، این مسئله بارزتر میگردد.
- آگاهی: اگر شرکت شما از برند کارفرمای قدرتمندی برخوردار نباشد، ممکن است که داوطلبان از وجود شرکت شما آگاه نبوده و زمانی که در حال استخدام هستید، از آن مطلع نگردند.
- قیف کارمندیابی: ایجاد کانالهای پایدار از داوطلبان، برای آنکه در هر زمان که خواستید قادر به انتخاب باشید امری دشوار محسوب میشود. اطمینان از اینکه داوطلبان مناسب میتوانند به راحتی در هنگامیکه در حال اتخاذ تصمیمات مهم شغلی هستند شرکت شما را بیابند، عامل بسیار مهمی تلقی میگردد.
- کیفیت داوطلب: گاهی اوقات، داوطلب ایدهآل برای شما درخواستی ارسال نمیکند و ممکن است که دیگر داوطلبان نیز آن فردی که شما به دنبال آن هستید، نباشند. ممکن است که وقت و هزینه بسیاری را صرف دستهبندی رزومه داوطلبان نمایید که به هیچ عنوان صلاحیت تصدی پُست شغلی موردنظر را ندارند.
چالشهای فوق، امر برندینگ کارفرما را بسیار مهم و حیاتی نموده است.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.