فهم برند کارفرما

63 بازدید
دکتر جواد فقیهی پور

فهم برند کارفرما

احتمالا کسب‌و‌‌کار شما از قبل دارای یک برند شرکتی کاملا توسعه‌یافته می‌باشد و می‌تواند با استفاده از آن، محصولات و خدمات خود را به مشتریان عرضه نماید. لذا یک شرکت برای ارائه تصویری مشابه از خود به کارکنان فعلی و آینده، باید یک برند کارفرمای کاملا توسعه‌یافته داشته باشد.

  • فرهنگ: فرهنگ یک شرکت به مثابه‌ چسبی است که تمام اجزاء یک سازمان را به یکدیگر متصل می‌کند و شامل ارزش‌ها، چشم‌انداز، بیانیه ماموریت (رسالت)، زبان کاری، سیستم‌ها، عقاید و عادات می‌باشد. الگویی است متشکل از رفتارها و فرضیاتی که به کارکنان جدید آموخته می‌شود و همچنین شیوه‌های درک و تفکر در مورد شرکت نیز به عنوان بخشی از فرهنگ حاکم بر سازمان تلقی می‌گردد. فرهنگ سازمان بر روش تعامل کارکنان و گروه‌ها با یکدیگر، با مخاطبین و با ذینفعان اثر می‌گذارد.
  • نظرات کارکنان: هنگامیکه کارکنان دیدگاه‌ها و عکس‌های کاری خود را در فضا‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، نظرات آن‌ها در مورد شرکت از حد قابل ‌انتظار نیز فراتر می‌رود. نظرات کارکنان شما مهم است؛ چرا که آن‌ها قادرند تا به شما در جذب داوطلبانی که در تلاش برای رسیدن و همچنین بهبود فضای داخلی سازمان شما هستند، کمک نمایند. در فصل چهارم در مورد نحوه‌ بهره‌گیری از کارکنان برای تبلیغ برند کارفرما‌یتان بحث خواهیم نمود.
  • نظرات داوطلبان: بسیاری از قضاوت‌ها، حاصل اولین برداشت‌ها هستند. در حقیقت، روند شکل‌گیری برند کارفرمای شما در طی اولین مصاحبه‌ کاری آغاز می‌گردد. اگر تجربه‌ یک متقاضی منفی باشد، یا اگر فرآیند مصاحبه، مشکلات عمده‌‌ای داشته باشد، شهرت شما آسیب خواهد دید. اگر تیم منابع انسانی شرکت‌ شما به صورت نامنظم، متکبرانه یا بی‌تفاوت (غیرمسئولانه) به وظایف خود در این خصوص عمل نماید، داوطلبان برداشت‌ها و قضاوت‌های منفی در مورد شرکت شما خواهند داشت. ممکن است که حتی این نظرات منفی را با دیگران به اشتراک بگذارند، که در نهایت باعث می‌شود دیگر داوطلبان ‌نیز از ارسال درخواست و رزومه برای شما صرفنظر کنند.
  • برند شرکتی: برند کارفرمای یک شرکت به طور مستقیم در راستای استراتژی شرکت قرار می‌گیرد. مصرف‌کنندگان می‌خواهند مطمئن باشند که آن‌ها در حال خرید کالاها و خدمات از شرکتی هستند که با کارکنان خود به خوبی رفتار می‌شود. اخیرا چند شرکت به علت پرداخت نکردن دستمزد کارکنان یا تایید نکردن بیمه‌ سلامت آن‌ها به شهرت خود لطمه‌ جدی وارد کرده‌اند.
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.faghihipour.ir/?p=13240
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
دکتر جواد فقیهی پور
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد فهم برند کارفرما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.