بازی مسابقه جستجو

90 بازدید
دکتر جواد فقیهی‌پور

بازی مسابقه جستجو

مسابقه جستجو (Scavenger Hunt) یک بازی بدون مدت است که در هر موقعیت، مکان یا اندازه تیم، مناسب است. شما می‌توانید مسابقه جستجو را در داخل یا خارج از محیط کار اجرا کنید، آن را کوتاه یا حتی در یک روز انجام دهید، آن را فقط با چند نفر اجرا کنید یا کل یک دپارتمان را مشارکت دهید. در این بازی، تیم یاد می‌گیرد از همکاری، ارتباطات و رهبری قدردانی کند! مراحل بازی عبارتند از:

  • هدف مسابقه جستجو را شفاف کنید. انتخاب فعالیت‌ها و مشارکت‌کنندگان در این زمینه متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید تیم‌های فروش و بازاریابی بهتر با هم کار کنند، می‌توانید فعالیت‌هایی را طراحی کنید که آن‌ها را وادار به همکاری کند. اگر می‌خواهید یخ کارکنان جدید را بشکنید، آن‌ها را مجبور کنید تا با کارکنان ارشد و… همگام شوند.
  • یک لیست از فعالیت‌ها تهیه کنید. این فعالیت‌ها را با هدف بازی هماهنگ کنید. اگر می‌خواهید افراد فقط اوقات خوبی داشته باشند، فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که کمتر جدی و رقابتی باشند. اگر می‌خواهید افراد به خوبی با هم همکاری کنند (به خصوص در بین بخش‌ها/ تیم‌هایی که با هم همراه نیستند)، فعالیت‌های تیم محور را انتخاب کنید. برای ایده گرفتن می‌توانید از فعالیت‌های نمونه در وب‌سایت teambonding.com استفاده کنید.
  • فعالیت‌ها را تنظیم کنید، سپس بر اساس هدف موردنظر، افراد را به تیم‌های مساوی تقسیم کنید.
  • 20 تا 30 دقیقه وقت بگذارید تا هر یک از تیم‌ها را توجیه کنید. 60 الی 90 دقیقه را برای بازی بگذارید (زمان را با توجه به اندازه منطقه بازی تغییر دهید).
  • پس از اتمام زمان، ارزیابی کنید که کدام تیم بالاترین امتیاز را کسب کرده است.

اجرای یک مسابقه جستجو نیاز به آمادگی زیادی دارد اما نتیجه نهایی آن می‌تواند بزرگ باشد. یک مسابقه جستجو خوب همه را درگیر می‌کند و می‌تواند افراد یا تیم‌هایی که قبلاً همراه نبوده‌اند را مجبور به همکاری نزدیک کند.

دکتر جواد فقیهی‌پور
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.faghihipour.ir/?p=10878
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
دکتر جواد فقیهی پور
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد بازی مسابقه جستجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.