فعالیت‌ها و بازی‌های ارتباطی: دزدکی نگاه کردن

63 بازدید
دکتر جواد فقیهی‌پور

دزدکی نگاه کردن

در این بازی سازه‌محور، تیم‌ها باید بر اساس «دزدکی نگاه کردن» یک نسخه از یک سازه از قبل ساخته شده را ایجاد کنند. تیم‌ها برای موفقیت باید برای کار تیمی، ارتباط و حل مسئله ارزش قائل شوند. به علاوه، در این بازی از لگوها استفاده می‌شود که سبب جذابیت بازی می‌گردد. مراحل بازی عبارتند از:

  • از قطعات لگو برای ایجاد یک سازه پیچیده (در عین حال قابل کپی کردن) استفاده کنید. اطمینان حاصل نمایید که به اندازه کافی قطعات لگو موجود باشد تا دو نسخه مشابه از یک سازه تهیه گردد. همچنین اطمینان حاصل کنید که هیچ کس نمی‌تواند سازه را ببیند (آن را در یک اتاق جداگانه قرار دهید).
  • بازیکنان را به دو تیم تقسیم کنید.
  • یک بازیکن از هر تیم می‌تواند 10 ثانیه به سازه نگاه کند. سپس بازیکن می‌بایست به تیم خود بازگردد و آن‌ها را راهنمایی کند تا بتوانند سازه را در مدت 25 ثانیه ایجاد کنند.
  • هر تیم یک دقیقه زمان دارد تا سازه را طبق رهنمودها بسازد. بعد از یک دقیقه، بازیکن دیگری می‌تواند برای مدت زمان 10 ثانیه، دزدکی سازه را نگاه کند و 25 ثانیه رهنمودها را منتقل کند.
  • این فرایند تا زمانی که همه افراد تیم، فرصتی برای نگاه کردن به سازه داشته باشند ادامه می‌یابد.
  • تیمی که ابتدا سازه را می‌سازد، برنده می‌شود.

برای موفقیت در این فعالیت تیم سازی، تیم‌ها باید ارتباط خوبی برقرار کنند. هر بازیکنی که به سازه نگاه می‌کند باید رهنمودها را به طور واضح به هم‌تیمی‌های خود منتقل کند. بدون داشتن یک استراتژی شفاف و ارتباط صوتی، تیم‌ها در این بازی موفق نخواهند شد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.faghihipour.ir/?p=10449
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
دکتر جواد فقیهی پور
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد فعالیت‌ها و بازی‌های ارتباطی: دزدکی نگاه کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.