تمایز تصویر شخصی و برند شخصی

42 بازدید
دکتر جواد فقیهی پور

تمایز تصویر شخصی و برند شخصی

تمایز تصویر شخصی و برند شخصی

هر کسی دارای یک تصویر شخصی است. این تصویر، مجموعه‌ای از ویژگی‌های یک فرد است که دیگران در وی یافته‌اند: شوخ‌طبعی، مدل موها، نحوه‌ لباس پوشیدن، غذای مورد علاقه، خصوصیات فیزیکی و … . این فاکتورها در کنار یکدیگر به مردم اجازه می‌دهد تا تصویری فرضی از شما در ‌ذهن خود شکل دهند. اما برند شخصی چیز دیگریست، زیرا درباره‌ی نحوه‌‌ درک دیگران از شما بحث می‌کند. در بهترین شرایط، تصویر شخصی، بازتابی از برند شخصی خواهد بود. با این وجود، برندینگ شخصی موضوعی بحث‌برانگیز است. در این دوران که تبلیغات وارد تمام بخش‌های زندگی ما شده است‌ و قدرت یک شرکت در میزان توانایی آن در تبلیغات، خلاصه می‌شود، برخی ادعا دارند که برندهای شخصی، ما را از حالت انسانی خارج می‌کند، روابط انسانی را به خاطر حصول به منافع مالی دستکاری می‌کند‌ و همه‌ ما را تبدیل به محصول می‌کند. ما با این طرز فکر شدیداً مخالف هستیم، چرا که:

دکتر جواد فقیهی پور

برندینگ شخصی مدت‌هاست که به عنوان بخشی از روابط انسانی پذیرفته شده است. هر فردی یک برند شخصی منحصر به خود دارد. به عنوان بخش مهمی از نحوه‌ ارتباط ما با دیگران محسوب می‌شود و به ما اجازه می‌دهد تا در مورد دیگران قضاوت کنیم. بنابراین، مفهوم برندینگ شخصی در واقع بخشی از شخصیت ما را تشکیل می‌دهد.

برندینگ شخصی در همه‌ جا وجود دارد. افرادی مانند چارلز شواب، استفان کاوی، مگ رایان[1] قطعاً با استفاده از برندینگ شخصی، مشهور و ثروتمند شده‌اند. بسیاری از چهر‌ه‌های مشهور از برندینگ شخصی برای تبدیل کردن خود به غول‌های تجاری و صنعتی استفاده می‌کنند. از طرفی فرهنگ حاکم بر هر جامعه، نیز خود دارای فیلترهایی است که بر اساس آن برندهای شخصی را که نمی‌پسندد، رد می‌کند.  

برندهای شخصی برای کسب موفقیت باید واقعی رفتار کنند. همواره بهترین برندهای شخصی بازتابی از شخصیت حقیقی مالکین خود هستند. برندهای توخالی و فریبنده در نهایت دیر یا زود از بین خواهند رفت. مردم به چیزهای واقعی احترام می‌گذارند و برندهایی که بر پایه‌ دروغ بنا شده‌اند در انتها سقوط خواهند نمود. برند شخصی شما باید نشان‌دهنده‌ آن کسی که هستید باشد، اگر در این مسیر با انحراف مواجه شوید شکست خواهید خورد.

باید برندی بسازید که حاضرید برای آن، با‌ثبات[2] زندگی کنید. اکثر مردم می‌دانند که ایجاد روابط قوی با مشتریان، به معنای کسب ‌و‌ کار‌های بلند‌مدت خواهد بود. تنها راه ساخت این روابط این است که برند شخصی شما و مالک اصلی آن (یعنی خود شما) صد‌ در‌صد با یکدیگر هماهنگ باشید. بنا بر تجربه‌، برندهایی که بازتابی از علایق، اهداف و انگیزه شما هستند، می‌توانند همیشه در کنار شما بمانند.

[1] Charles Schwab, Stephen Covey, Meg Ryan

[2] Consistently

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.faghihipour.ir/?p=13706
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
دکتر جواد فقیهی پور
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد تمایز تصویر شخصی و برند شخصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.