هوش نگرشی شخصی

181 بازدید
دکتر جواد فقیهی‌پور

هوش نگرشی شخصی

نگاه منفی به زندگی می‌تواند پیامدهای جدی برای سلامتی، روابط و احساس رضایت از زندگی‌تان داشته باشد. تغییر نگرش می‌تواند از طریق ذهن آگاهی و توجه آگاهانه حاصل شود. ایجاد یک نگرش مثبت، تمرین سپاسگزاری و شکل‌گیری گزینشی عادت‌های جدید که سبب ارتقای مثبت بودن می‌شوند، یک فرایند مادام‌العمر است که می‌تواند منجر به تغییر نگرش گردد.

مطالعات نشان داده است که چگونه واکنش افراد در برابر افراد و رویدادهای دیگر تا حد زیادی متأثر از ادراک آن‌هاست و نه افراد یا رویدادهای واقعی. اگر نگرش منفی داشته باشید، بر روی هر چیزی در اطراف خود احتمالاً تأثیر منفی می‌گذارید. با برداشتن گام‌های فعال برای پرورش مثبت بودن می‌توانید یک نگرش منفی را خنثی کرده و تغییر دهید.

نگرش، ارزیابی است که بر اساس قضاوتی درباره شخص، موضوع یا رویدادها انجام می‌شود. نگرش غالباً از تجربیات، باورها یا هیجانات گذشته فرد ناشی می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است از پیتزا بدتان بیاید زیرا در گذشته پس از خوردن پیتزا دچار مسمومیت غذایی شده‌اید. تغییر نگرش شامل تغییر نحوه قضاوت درباره محیط اطراف است. برای تغییر یا بهبود نگرش باید ارزیابی کنید که چه چیزی در قضاوت شما تأثیرگذار است. سپس به دنبال اطلاعاتی باشید که می‌تواند آن قضاوت را تغییر دهد که منجر به چشم‌انداز مطلوب‌تری می‌شود.

یک نگرش مثبت می‌تواند در کل باعث شادی شما شود. برای پرورش یک نگرش مثبت باید یاد بگیرید که آن را کنترل کنید. همچنین ممکن است بخواهید مدتی را صرف یادگیری ارزش قائل شدن برای خود و زمانتان کنید، زیرا این امر می‌تواند به افزایش نگرش مثبت‌تر به زندگی کمک کند. راه دیگر برای افزایش نگرش مثبت، یافتن راه‌هایی برای کنار آمدن با استرس است، زیرا استرس شما را به سوی افکار منفی‌تر ترغیب می‌کند.

نگرش مثبت موفقیت را آسان می‌کند، اما نگرش منفی موفقیت را دست‌نیافتنی می‌کند. اگر واقعاً می‌خواهید موفق باشید، وظیفه شما ایجاد و حفظ نگرش مثبت است. وقتی احساس خوش‌بینی، امید و اشتیاق پیدا می‌کنید، فرصت‌ها رشد می‌کنند و مسائل کوچک می‌شوند.

اگر شما یک رهبر هستید، نگرش مثبت می‌تواند افراد را به سمت شما جذب کند و آن‌ها را ترغیب کند تا با بالاترین کیفیت، کار خود را انجام دهند. قطعاً یک رهبر که دارای نگرش منفی می‌باشد فقط می‌تواند دیگران را وادار به انجام کار از طریق ترس کند.

هوش نگرشی شخصی به کاربرد هوش نگرشی در زندگی شخصی و فارغ از محیط کاری اشاره دارد. راهکارهای تقویت هوش نگرشی شخصی را می‌توان در سه بعد تغییر نگرش منفی، حفظ نگرش مثبت و تقویت نگرش مثبت بیان نمود.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.faghihipour.ir/?p=8965
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
دکتر جواد فقیهی پور
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد هوش نگرشی شخصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.