بررسی تاثیر موسیقی بر رفتار مصرف کنندگان پوشاک در شهر تهران
چکیده:
هدف شرکتها از ایجاد رابطهی بلند مدت با مشتریان کسب وفاداری آنها میباشد. تاکتیکهای بازاریابی رابطهای به عنوان بازوان اجرایی بازاریابی موجب حفظ مشتریان موجود و در طی یک کیفیت بالای ارتباطی اعتماد و رضایت آنها جلب و در نتیجه موجب وفاداری آنها میگردد. مشتریان وفادار با وجود عوامل محیطی و تبلیغات رقبا اقدام به خرید مجدد و در حقیقت سودآوری شرکت را در بازار متلاطم امروزی تامین و تضمین مینمایند. این تحقیق ضمن مطالعه تحقیقات گذشته و گردآوری اطلاعات از منابع معتبر، به بررسی ارتباط تاثیر موسیقی بر رفتار مصرف کنندگان پوشاک در شهر تهران پرداخته شده است. در واقع پرسش اصلی پژوهش، بدين گونه بيان مي گردد كه آیا موسیقی بر رفتار مصرف کنندگان تاثیری دارد؟دادههای مورد نیاز بر اساس چارچوب تحلیلی تحقیق از طریق ۴۵۰پرسشنامه توزیع شده بین خریداران و مصرف کنندگان پوشاک در سطح شهر تهران توزیع و در نهایت تعداد 434 پرسشنامه جهت تجزیه وتحلیل نهایی مورد استفاده قرار گرفت.و با آزمون رگرسیون خطی چند متغیره فرضیات تحقیق بررسی شدند. نتایج نشان داد که پخش موسیقی بر میزان زمان صرف شده جهت جستجو در فروشگاه پوشاک توسط خریداران ومصرف کنندگان تاثیر معناداری نداردو همبستگی معکوس بین پخش موسیقی و متغیر تمایل به توصیه به دیگران، تمایل به خرید مجدد حاصل گردید. نتایج حاصل از جداول رگرسیون، مقدار ضریب تعیین تعدیل شده را برابر 013/0 گزارش مینمایدکه نشان می دهد مجموعه متغیر های مستقل، فقط حدود 3/1% از کل واریانس متغیر وابسته را تبیین میکنند و مابقی، سهم سایر متغیرها است.
واژگان كليدي:
موسیقی، رفتار مصرف کننده، زمان صرف شده جهت جستجو در فروشگاه، تمایل به خرید مجدد، تمایل به توصیه به دیگران
به این مقاله اینگونه استناد کنید:
استناد پایان متن:
Sarmad Sa’eedi, Soheil & Abbasi Raei, Ali & Faghihi Pour, Javad & Mehdi, Mohammad (2013), Investigating the Effect of Music on Behavior of Apparel Consumers in City of Tehran, American Journal of Industrial and Business Management (AJIBM), ISSN Print: 2164-5167, ISSN Online: 2164-5175, Volume 3, Number 3, 340-335.
استناد داخل متن:
Sarmad Sa’eedi & et al, 2013
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.